Merge & Acquisition: voordelen met het gebruiken van Virtual Data Room voor kopers en verkopers | Merrill vdr
2 mei, 2019

Merge & Acquisition: voordelen met het gebruiken van Virtual Data Room voor kopers en verkopers | Merrill vdr

Misschien meer dan enige andere stakeholder boven een transactie, heeft het verkoper tal van tastbare voordelen vanwege te profiteren van het gebruik van VDR’s. Bij de met papier gebaseerde gegevenskamermethode moesten verkopers een tijd nemen om stukken fysiek bij verzamelen plus op beslist verstandige manier te organiseren, zodat het voor kopers gemakkelijk was om belangrijke informatie op te halen tijdens due diligence. Dit op behang gebaseerde dataruimten presenteerden tevens onderhouds- plus planningsuitdagingen voor verkopers. Door de efficiëntie te maximaliseren en de anonimiteit van hun potentiële kopers te behouden, opereerden verkopers regelmatig meerdere dataruimtes tegelijk. Dit legt beperkingen op zowel de prijs als de ruimte. Verder moest om veiligheidsredenen de toegang van de koper tot deze dataruimten door het verkoper nauwlettend worden gevolgd. Al die uitdagingen bezitten bijgedragen zelfs een langdurige dealcyclus. Met de komst van de VDR inslikken verkopers nu gebruikmaken van een een paar webgebaseerde elektronische documentbibliotheek waarin alle nodige documentatie over openbaarmaking eenvoudig kan belanden geüpload en geïndexeerd bij een beveiligde omgeving. Sedert de toegang tot hun documenten te vergemakkelijken, hoeven verkopers niets fysiek voorradig te bestaan om een activiteiten van de koper te controleren. Elk hoeveelheid kopers karaf nu dezelfde due diligence uitvoeren met hetzelfde minuut, waardoor de pool met kopers voor de verkoper wordt gemaximaliseerd. Voor verkopers betekent beslist groter reeks kopers dezelfde efficiëntere forum en dezelfde betere toeval om beslist deal erbij sluiten tegen gunstigere voorwaarden.

data room software

Voordelen voordat verkopers & Virtual dataroom

De toestaan met due diligence via dezelfde VDR zijn een best-practice-methode die voordat verkopers een groter inzicht oplevert. Rapportagefuncties binnen het VDR verlenen verkopers een mogelijkheid om activiteitenrapporten bij genereren dat laten onderscheiden welke kopers welke stukken lezen. Deze informatie kan verkopers helpen de mate van interesse van dezelfde bepaalde koper te peilen. De invloed van de verkoper met het hele diligence-proces werd verbeterd door de kans om deze informatie te gebruiken. Benul die via de rapportagefuncties van het VDR ben opgedaan, helpt verkopers eveneens te identificeren welke gebieden van betekenis kunnen is voor hun potentiële kopers, zodat een strategie moet worden gemaakt om dit zorgen weg te nemen. Een ander meer voordat de hand liggend voordeel voor de verkoper is het kostenbesparing die het smartroom gebruik van een VDR kan genereren. Een kosten voor het instellen en opslaan van documenten op beslist VDR compenseert meer later de kosten van de kopiëren van documenten, het hosten betreffende en u toezicht behouden op een papieren fysieke dataroom. Beveiligingsfuncties

Omdat verkopers hun maximaal gevoelige gegevens bekendmaken gedurende due diligence, is beveiliging een uitgestrekte zorg. Hier zijn een paar van het meest voorkomende beveiligingsfuncties van VDR’s:

  • Stukken kunnen belanden ingesteld indien ‘alleen-lezen’, opdat kopers niet kunnen opslaan of afdrukken.
  • Met watermerk kunnen verkopers afgedrukte stukken traceren volgens de gebruiker die ze heeft afgedrukt.
  • SSL-codering werd gebruikt door gegevens langs internet erbij beschermen.
  • Doorklikbare vertrouwelijkheidsovereenkomsten binden de lezers wettelijk door de bepaling te respecteren om genkele gevoelig goedje vrij erbij geven.
  • SAS70-hostingfaciliteit is de gouden normale voor u beschermen betreffende elektronische gegevens in de financiële dienstverlening
  • Nieuwste technologie voor inbraakdetectie plus -preventie.

Baten voor kopers & Digitale dataroom

VDR-technologie bezit de manier waarop kopers due diligence uitvoeren aanzienlijk verbeterd. De fysieke dataroom beperkte de aantal middelen dat kopers konden toewijzen om op een bepaald moment due diligence eruit te voeren. Reiskosten plus tijd door de fysieke dataroom erbij bereiken, beperkten verdere due diligence-activiteiten. Dezelfde andere tekortkoming met die methode was dat, omdat de vertegenwoordigers van een koper moeizaam door ongeordende stapels bedrijfsdocumenten moesten ziften, hun analyse van een potentiële investering vaak begrensd was qua breedte plus detail. Het VDR biedt kopers beslist tastbaar gebruiksgemak dat een fysieke dataroom niet kan bieden. Boven plaats betreffende rondkijken boven dozen aan papieren, inslikken kopers het informatie treffen die zij zoeken plus elektronische archieven ophalen door simpelweg trefwoorden in erbij typen ofwel door te verwijzen naar de VDR-index. Logische indexering binnen de VDR vergemakkelijkt de locatie en het ophalen van de gewenste bedrijfsdocumentatie. Dit niveau van bruikbaarheid helpt kopers hun focus erbij behouden tijdens due diligence en stelt hen bij staat sneller weloverwogen beslissingen te nemen. Door het gebruik van VDR’s hebben kopers nu 24/7 wereldwijde toegang tot allemaal due diligence-documentatie. Tijd plus geld word niet langere besteed betreffende vliegende teams van advocaten en bankiers naar de site van de dataroom van een verkoper. Dit flexibiliteit vermindert ook een limieten deze kopers hadden ten aanzien van wie ze konden sturen vanwege due diligence uit erbij voeren. De resultaat is een uitgebreidere analyse.